SEÇİM GÜNÜN AREFESİNDE ….

ZEKERİYYA KOCALAN
Rabbim Cinleri ve insanları imtihan için yarattı.
Rabbim ölümü ve hayatı bizi imtihan etmek için, hangimiz daha iyi amelli  olacak bilinsin diye yarattı.
Mutlaka ama mutlaka Allah, biraz korkuyla, açlıkla, mallardan, mülklerden eksiltmekle imtihan eder..
Ve yaşadığımız hayattan ve her saniyesinden hesaba çekileceğiz. En küçük hayır, güzellik veya kötülük ne yapmışsak göreceğiz..
O küçücük,  bir Buğdan tanesi kadar küçücük amelimiz göklere uçmuş, uzay derinliklerinde kaybolmuş da olsa, yerin içine girip karışmışta olsa veya kayanın içinde gizlenmişte olsa Rabbim önümüze getirecek…
Sosyal medyada da bu geçerli. Öyle düşündüm, öyle inandım. Bu şuurla yazmaya çalıştım..
Benim tercih hakkım olduğu gibi 60 milyon insanında tercih hakkı olduğunu düşündüm.
Benim tercihime herkesin saygı göstermesini istediğim gibi, herkesin tercihine de saygılı davranmam gerektiğini düşündüm..
Doğrudan doğruya Kur’an’dan ilhamını alarak, asrın anlayışına uygun, yeniden  islamın olmazsa olmazlarını, ebedi hayat esaslarını, inanç esaslarını anlatan ve siyasi olaylarda bile bu anlayışla hareket eden ve bunun için,  İHLAS VE UHUVVET  Risalelerini yazan ve lahikalarda mektuplarla uyaran üstadımın derslerinin ışığında hareket etmeyi esas aldım…
Tepkiler aldım.. Şahsiyeti rencide edici tepkilerde oldu…
Herkes durduğu yere göre yorumlar yaptı…
İncindim ama incitmemek için sabretmeye çalıştım…
Netice beraber kıbleye yöneldiğimiz, aynı Allah’a, kitaba, peygambere, peygamberlere iman ettiğimiz, günde beş defa aynı kullukta bulunduğumuz, yüz doksan dokuz beraberliğimiz olan Mümin kardeşlerim..Kardeşliğin  hatırına, hatır kırmamaya gayret ettim…hissi olmamak için hemen cevap vermemeye gayret gösterdim…
Buna rağmen kırdığım kalp varsa hakkını helal etsin… Böyle geçiştirilemez, hakkımı ödemen lazım diyen varsa, özelden yazabilir…Gereken neyse yapmaya hazırım…
Yeter ki  kişinin kardeşinden, annesinden, babasından kaçtığı hesap gününe kalmasın…o zor günde bir zorluk daha ilave edilmesin…
Bu seçim zamanlarından bana karşı olan bütün üzüldüğüm kırıcı tavırlara karşı ben hakkımı helal ediyorum..
Külli irade ve sonsuz akıl sahibi, ilim sahibi Rabbim, cüzi iradeleri, cüzi akılları memleketin hayrına olacak şekilde yönlendirsin..
Rabbim yarınki seçimleri memleketimiz için hayırlı eylesin…Hayırlı neticelerle sonuçlanmasını nasip eylesin..
Ben cüzi iradem ve cüzi aklımla ve her türlü yazıyı okuyarak, dostları dinleyerek, yapılanlara bakarak bir karar verdim… Tercihim yanlış veya hatalıysa Rabbim affetsin…
Yarın sonuç ne olursa olsun, Rabbim, Edirne’den, Hakkari’ye kadar bir ve beraberliğimizi korusun.…
Rabbim, mezhebimiz, cemaatimiz ve dini bakışımız ve yaşayışımız ne olursa olsun, bir arada saygı ve sevgiyle beraberliğimizi daim eylesin…
Rabbim birliğimizi ve beraberliğimizi korusun…Birbirine düşenler gibi olmaktan muhafaza etsin…

Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş, Zekeriya hocam
    Emeğine sağlık. böyle bir yazıya ihtiyaç vardi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR RESİM VE YORUMLAR

İMAM-HATİP LİSELERİ IŞİDÇİ Mİ YETİŞTİRİYOR

15 TEMMUZ GECESİNİN KAHRAMANLARI