ŞERÎAT İSLAM DEMEKTİR
14 İlahiyatçı çıkıp “ Şeriat islam demek değildir “ demişler. Allah gönderdiği kitaplar şeriat olmasına rağmen, ilahiyat okumuş hocalarımız “ şeriat islam değildir “ diye bildiri neşretmişler. Hem de isimleri gibi kesin bildikleri, hatta başkalarına ders verecek kadar, hatta bilenlerle münazaralar yaparak alt edecek kadar şeriatın islam olduğunu, islamda da şeriat olduğunu bilmelerine rağmen. Bilmemeleri mümkün değildir.
Zaten
hemen altında sözlükte ŞERİAT, hukuktur bilgisini vermişler. Dünya da yasalar ifadesinin Arapça
da karşılığı şeriat olduğunu da belirtmişler.
Bildirilerinde,
bile bile gerçeği örtmüşler ve bile bile, kendilerini dinleyen insanları
yanlışa yönlendirmişler.
Yine
“İslam’la özdeş bir kavram olarak yansıtmaya çalışmak gerçeğe aykırıdır.” Demişler.
Bugün
ülkemizde kime sorsanız hatta sokakta rastgelse insanlara sorsanız, büyük
çoğunluğu, şeriat, islam hukuku, islam
kuralları söyler.
Başka
dinlerin ve başka memleketlerin kanunları akla gelmez.
Kendi itiraflarıyla
dahi şeriat, hukuk demektir. İslam da hukuk yok mudur ? Sadece dualardan ve geçmiş peygamberlerin
hayatlarını anlatmaktan mı ibarettir ?
Hayır.
Kur’an şeriattır, şeriat kitabıdır yani hukukta vardır K. Kerimde.
Kendileri de
bunu itiraf etmişler. “Zira şeriat kurallarının çok azının kaynağı Kur’an
ayetleridir”diyerek.
Demek ki
Kur’an da aynı zamanda şeriat vardır. Kur’an da ki şeriat yani kurallar,
islamdır. İslam kurallardırı. Kur’an kurallarıdır.
Yukarıda ki
şeriat islam değildir görüşlerini burada çürütmüş oldular. Yalanlamış oldular.
Her şeriat
yani kural Kur’an değildir. Ama Kur’an da ifade edilen kurallar islamdır.
Allah’ın koyduğu kurallardır, şeriatıdır.
“Başka bir deyişle şeriat kurallarının güncel
yaşamda insan onuruna yakışır bir karşılığı yoktur. “ diyor ilahiyatçılarımız.
Ülkemizde
insanlara dini anlatması için kurulan ilahiyat fakültelerinde ki hocalarımız, islamın birazını övüp birazını
dışlamaları kötü çok kötü bir durum.
İnancı, ibadeti,
ahlakı kabul edip, şeriattan ayrı göstermek çok talihsiz bir durum. Şeriat
kuralsa. İnançta, ibadette, ahlakta konuların kurallardır ve şeriatın bir
parçasıdır.
Bunları
şeriattan başka bir şey göstermek yanlıştır.
Bu günkü
anlayışa göre tenkit edilen kuralları şeriat olarak görmüşler, islam
düşmanlarının anlayışla hareket ederek reddetmişler.
Bildirilerinde
tenkit ettikleri bir mesele, Çok eşlilik…. Sanki islam kural olarak
koymuş gibi tenkit etmişler. Çok eşlilik yasaklansa bile islama aykırı olmaz.
Bunun farkında değiller mi ?
Ruhsat
vermesi devletinde mutlaka uygulamasını gerekli kılmaz, kanun olarak koymasını
gerektirmez.
Çok eşliliği
tenkit edeler, bu gün dünyada tek eşlilik uygulanmasına rağmen, tek eşle
yetinmeyen, eşine rağmen veya rızasıyla birden fazla eşle yaşayan insanlar var.
Ama imam nikahlı, ama sevgili, ama metres olarak yaşıyor.
Çok eşlilik,
“ kabul edilebilir olmaktan uzak ve olanaksızdır “ görüşü yanlıştır. Sosyal
hayat zaman zaman bunu gerekli kılıyor.
Normal
olmayan, zaten birden fazla eşle yaşayanların resmiyette tek eşli göstermektir.
Normal
olmayan tek eşliye mecbur edip, resmi nikahlı olmayan hanımların haklarının
korunmamasıdır, mağdur olmasıdır.
Savaşların
olması ve erkeklerin azalması sebep olabiliyor.
El insaf ilahiyatçı hocalar el insaf…
Bildirilerinde
tenkit ettikleri bir diğer mesele, kölelik. Sanki İslam kölelik islamın
bir esası gibi göstermenizdir.
Kölelik
zaten vardı. İslam çok kötü durumda olan kölelerin elinden tuttu.
Her fırsatta
kölelerin hürriyetlerine kavuşmalarını teşvik etti. Yani zamanla kaldırılmasına
doğru anlayış ortaya koydu.
Bildirilerinde
tenkit ettikleri bir diğer mesele, çocuk yaşta evlilik. Çocuk yaşta
evliliği islam mı koydu. Hangi ayette ve hadiste “küçük çocuklarınızı
evlendiriniz “ diye emir var.
Bildirilerinde
tenkit ettikleri bir diğer mesele, haremlik-selamlık. Haremlik-selamlıkta
yanlış olan nedir. Erkekler erkeklerle bir arada olması, hanımların kendi
aralarında olması fıtra daha uygundur.
Hastanelerin, okulların, iş yerlerin buna göre
düzenlenmesi, yabancı erkek ve kadınların iç içe olmamaları, her iki cinsinde
daha rahat yaşamasına ve çalışmasına uygundur.
Bun günkü
anlayışta haremliği kötü göstermeniz, sizlerin bu günü anlayışa kendinizi
kaptırdığınızı ve bakış açılarınız Kur’an ve sünnet olmadığını gösteriyor.
Ahlak ve
ibadet ne kadar güzelse, diğer reddettiğiniz anlayışta o kadar güzeldir.
Uygulanırsa toplum rahat eder. Uygulanırsa toplum huzur içinde yaşar.
Bildirilerinde
tenkit ettikleri bir diğer mesele, kadınların ikinci sınıf olma iddiaları. Kadınların
ikinci sınıf olmasını bir ilahiyatçının söylemesi olacak iş değil.
Kadın şu
anda ezilmektedir. Şu anda kadın şehvet oyuncağı olmuştur. Hiçbir zaman kadın şu
anda ki kadar değersizleşmemiştir.
Hangi mesele
kadın ikinci konumda söylenmemiş. Mesela, mirastamı ikinci durumda. İslama göre
bakmazsan, başkalarının gözüyle değerlendirirsen islamı tenkit etme
bahtsızlığına düşersin.
İslama göre bakarsanız, 3/1 alan kadın, mehir alarak
bunu tamamladığını, erkeğinde 3/2 den azaldığını ve eşitlendiğini görürdünüz.
Hatta erkeğin dezavantajlı durumu da düştüğünü.
Ayrıca evlenen
kadının malından harcama sorumluluğu yok. Ama erkek evine, eşine, çoluk
çocuğuna bakmak durumunda. Çünkü evin ve eşinin ve çocuklarının geçimi
kendisine ait. Buna göre kadın nasıl ikinci durumda oluyor.
Diyeceksiniz
ki şahitlikte böyle bir durum var. Herkes şahitlikten kaçarken kadının yanında
bir arkadaşının olması niye yarım olsun. Kadına kolaylıktır. Olaylardan
etkilenme ve hissi davranma durum daha yüksek olduğu için, arkadaşı yardımcı
olacaktır. Bu kadının yapısına uygun bir hükümdür. İslam, insan yaratılışlarına
uygun kurallar koyuyor. Zekeriyya KOCALAN
Yorumlar
Yorum Gönder